Ma tean, et ma ei saa maailma parandada ning kindlasti see info kõigini ei jõua ning mõni ei hakkagi uskuma seda, mida teadus meile räägib, kuid siiski loodan, et asjad meie ühiskonnas paranevad ning hakatakse eristama õiget valest.

Alustan kohe julmalt ja ütlen, et inimestele tehakse päris palju ajupesu. No, kõigepealt see, et rasvad teevad paksuks. Kõlaks nagu loogiliselt ju, et „oled see, mida sööd“ ehk sööd rasva, siis muutud ka rasvaseks. Aga no, tänapäeval juba see asi on ümber lükatud korduvalt, aga inimesed ei võta seda infot millegi pärast omaks. Nüüd on jälle teine epideemia – süsivesikud teevad paksuks. No, kammoon…! Igatahes, süsivesikutest räägin vast hiljem, aga jah… otseselt ei tee ükski asi paksuks.

Tulen teema juurde tagasi. Täna tahan rääkida küllastunud rasvadest. Pikalt ei hakka kirjutama, sest keegi ei viitsi pikka ja põhjalikku teksti läbi lugeda. Panen lõppu uurimustööde metaanalüüsi, keda pikem jutt huvitab.

Üle 50 aasta on meile räägitud, et küllastunud rasvad põhjustavad südame- ja veresoonkonna haiguseid. Väide on, et vähendades küllastunud rasvade osakaalu toidus, siis parandame südame-ja veresoonkonna tervist. Ehk inimestele on räägitud, et või, juustu, punase liha jne söömine tapab.

Tegelikkuses on asi nii, et on tehtud mitukümmend uuringut, kus on osalenud kokku ~350 000 inimest, kellest 11 000 olid südame-veresoonkonna haigus. Jälgimise all olid nad keskmiselt 14 aastat.

Kokkuvõttes näitavad need uuringud, et puudub seos küllastunud rasvade tarbimise ja südame-veresoonkonnahaiguste, südamereuma ja infarkti vahel. Ehk küllastunud rasvade söömine ei ole sinu tervisele kahjulik.

Kirjutan veel lühidalt, miks me vajame küllastunud rasvu. Küllastunud rasvad tugevdavad immuunsüsteemi, parandavad maksa tööd, aitavad kaltsiumil paremini luudesse jõuda, parandavad organite tööd (k.a. süda) ja hoiavad insuliini taset stabiilsena.

Seega sellised pildid nagu see siin on puhas laim ja selliseid jagamisi on tervisliku toitumise viljelejate poolt terve Facebook täis. Mugav allikas ju!? Ei pea isegi midagi lugema, ega mõtlema, vaid lihtsalt on Facebooki seinal pilt, et ühed on halvad rasvad ja teised on head rasvad. Ning ongi jälle üks toitumisteadlane valmis vorbitud! Halleluuja!

Saturated_Fats-vs-Unsaturated_Fats[1]

Uurimustööde metaanalüüsi leiab siit.