Hei

Kuigi üle poole maailmast on ülekaalulised, siis ei tähenda, et mõnel inimesel ei peaks olema probleeme hoopis kaalu tõstmisega. Arvestan ka nendega ja kirjutan mõned nö nipid, kuidas oma kaloraaži tõsta. See artikkel on ka kasuks neile, kes soovivad kaalu langetada, sest nende kuue punkti vältimine aitab kaalu lihtsamalt langetada.

  1. Joo toidu kõrvale mahla või piima.
    Kõige lihtsam on oma kaloraaži tõsta just joodava toidu arvelt, sest see läheb kiiremini alla ja ei täida ka kõhtu. 100g piima annab juba ~60kcal ja 100g mahla ~40kcal. Jood kolm korda päevas klaasi piima või mahla (300-500ml), saad juba piima puhul 500-900kcal ja mahla puhul 400-600kcal.
  2. Söö toidu kõrvale leiba.
    Üks viil leiba annab ~90kcal. Paned sinna veel võid ka peale, saad kokku ühe võileiva pealt ~150kcal.
  3. Kasuta kastmeid või majoneesi.
    Poodides müüakse igasuguseid erinevaid kastmeid (kartulikaste, idamaine kaste jne). Need on üsna rasvarikkad ja samuti ka maitsvad ning nendega on lihtne kaloraaži tõsta. Hästi rasvarikas on ka majonees (kuni 74%), mille üks teelusikas annab juba umbes 70kcal.
  4. Lisa tee sisse mett.
    Üks teelusikas mett annab ~40kcal.
  5. Kasuta toiduvalmistamisel hakkliha.
    Üks lihtsamaid viise juurdevõtmiseks on osta poest hakkliha ja sellest söök teha. Kotletid, kastmed, makaronid hakklihaga jne. 100g hakkliha on ~250kcal.
  6. Kasuta kastmete tegemisel vahukoort.
    Vahukoorega annab väga maitsvaid kastmeid teha. 100g vahukoort annab juba ~340kcal.

Need 6 punkti võiksid olla täiendav osa sinu kaloraažist, mitte täielik osa. Kõige pealt proovi kätte saada piisavas koguses valke, mineraale ja vitamiine ning alles siis hakka oma menüüsse lisama eelpool mainutud asju. Abiks oleks ka lihastreening, et juurdevõetud kaal ei oleks ainult rasva arvelt.