Hei!

Kurb on lugeda retsepte, mis on pealtnäha tervislikud, aga tegelikkuses on enamus ainult suhkrupommid. Põhimõtteliselt ei ole tegemist oluliselt tervislikuma asjaga kui näiteks limonaad või mahl.

Enamasti kasutatakse smuutides puuvilju, marju, juurvilju, aedvilju piima või keefiri, heal juhul leiab retseptides ka pähkleid. Põhimõtteliselt on tegemist maitsega piimajoogiga, kus on ka natuke vitamiine ja mineraale. Puuviljad ja marjad on küll tervislikud, aga ainult nende söömine ei ole tervislik, sest puudu jäävad rasvad ja valgud.

Tervislikus smuutis peab olema lisaks süsivesikutele ka valke ja rasvu! Valkude, süsivesikute ja rasvade vahekord sõltub inimese elustiilist, eesmärkidest jms. Kes tegeleb spordiga, nendel kindlasti süsivesikute kogus suurem ja kes spordiga ei tegele, nendel väiksem.

Valkude osakaal võiks olla umbes 25-30%, süsivesikute osakaal 40-45% ja rasvade osakaal 30-35%. Smuuti kogus vastavalt päevasele energiakulule.

Valkude allikaks kasutada näiteks:

  • Kohupiim
  • Kohupiimapasta
  • Kodujuust
  • Valgupulber

Süsivesikute allikaks:

  • Puuviljad
  • Marjad
  • Juurviljad

Rasvade allikaks:

  • Pähklid
  • Seemned
  • Avokaado
  • Hapukoor
  • Kookospiim
  • Kookosrasv

Vedelikuna kasuta:

  • Vesi
  • Piim
  • Keefir
  • Pett
  • Maitsestamata jogurt

Tervisliku smuuti retsept, mis sobib keskmiselt aktiivsele naisele kehakaalu säilitamiseks (vahepala):

  • Lahja kohupiim (suhkruta) – 50g
  • Keefir 2,5% – 200g
  • Maasikad – 60g
  • Mustsõstrad – 60g
  • Sarapuupähklid – 5g

Sööge tervislikult!