Tänases postituses räägin mõnest kirjutatud ja kirjutamata reeglitest kuidas peaks spordiklubis käituma. Ei kirjuta asju tähtsuse järjekorras, sest kõik asjad on tähtsad, et treenimine oleks endale ja teistele meeldiv. Kindlasti on veel neid reegleid, aga panin kirja need, mis esimesena meelde tulid. Muidugi peab ka järgima spordiklubide sisekorraeeskirju. Põhimõtteliselt käitu nii nagu Sa tahad, et teised Sinu ümber käituksid ehk alati arvesta teiste treenijatega.

Ole viisakas

Ütle inimestele tere ja ole vastutulelik. Jäta oma ego ukse taha, sest kõik ei ole veel nii tugevad ja ilusad kui Sina. Samuti ära halvusta inimesi tema riiete järgi – ei ole kohustus kanda uhkeid firma riideid!

Kanna kinniseid jalanõusid

See, et jalanõude kandmine on spordiklubides kohustuslik, ei ole ainult hügieenilisel põhjusel. Üks põhjus on see, et kui Sulle peaks raskus jala peale kukkuma, siis see hoiab kõige hullema ära.

Ole viisakas inventari vastu

Ära loobi raskuseid põhjuseta! Isegi mitte kettaid, rääkimata veel kangist ja hantlitest. Arvesta, et järgmine trenn on Sul uuesti neid raskuseid vaja ja ma usun, et Sa ei taha katkise või kõvera inventariga treenida. Samuti ära loobi kangi ka tõstepõrandal, vaid seal tuleb raskus langetada. Trenažööridel pane masina asend rahulikult algasendisse tagasi.

Ära astu üle kangi! See on austus kangi vastu ja tõstmise võistlustel võidakse selle eest isegi katse lugemata jätta.

Ära hoia trenažööri kinni

Arvesta, et Sa ei ole ainuke treenija ja lase teistel ka sama inventari kasutada.

Pane telefon hääletuks

Väga häiriv on Sinule ja ka teistele, kui kellegi telefon pidevalt heliseb. Ükskõik kelle telefon heliseb, siis läheb tähelepanu kohe selle helina tundmisele, et kas on Sinu telefon või kellegi teise. Aga sellega on juba seeria rikutud. Sama lugu on ka Facebooki või muu messengeri heliga. Ükski asjalik treenija niikuinii treeningutel telefoni ei näpi.

Hoia puhtust

Kui jätad higipleki, siis koheselt pärast seeriat pühi ära. Kui treeningsaalis ei ole selleks vastavat paberrätti, pead kaasas kandma isiklikku rätikut.

Pane raskused tagasi hoidikutele

Kui oled ketaste või hantlite kasutamise lõpetanud, pane need tagasi hoidikule, et järgmisel treenijal oleks kohe mugav võtta. Pane hantel alati paarilise kõrvale, mitte suvalisse kohta, et pärast ei peaks peitusemängu mängima. Isegi jalapressilt korja oma raskused maha, sest järgmine treenija võib olla algaja naisterahvas, kelle jaoks on Sinu kasutatud raskus liiast.

Ära sega teisi treenijaid

  • Kui keegi teeb seeriat ja tahad temast mööduda, siis ära tee seda lähedalt, vaid oota kuni seeria on lõpetatud. Seda selleks, et Sa ennast ja teist treenijat ei vigastaks.
  • Kui tahad sama inventari kasutada, mis teine treenija, siis anna sellest talle märku, et ta teaks aidata raskusi muuta või inventari vabastada Sinu jaoks.
  • Ära küsi kogu aeg nõu, sest see segab teise treenija keskendumist.
  • Kui näed, et jõusaali treener teeb trenni, siis arvesta, et ta ei ole tööl ja ta ei pea Sind aitama. Küsi nõu siis, kui ta on tööl või palka ta omale personaaltreeninguteks, siis saab ta Sulle 100%-liselt pühenduda.

Ära pane pahaks karjumist ja ropendamist

Kui tegemist on jõusaaliga, siis seal on ka tõsiseid treenijaid. Kui toimub maksimaalne pingutus, siis on paratamatus, et suure pingutuse ajal lastakse häälepaelad lahti (seda ei tehta sihilikult) või pärast seeriat tuleb mõni roppsõna. Isegi on olemas ütlus: “Kui Sa pärast rasket seeriat ei ropenda, siis see ei olnud piisavalt raske.” Aga see ei õigusta Sind kogu aeg ropendama, vaid kogemata võivad suust tulla sõnad, mis ei pruugi meeldivad olla – seega mõistvat suhtumist. :)

Aseta asjad nii, et see ei segaks teisi treenijaid

Igas spordiklubis ei ole kappe kuhu oma asju jätta. Kui võtad oma asjad kaasa, siis aseta see sinna, kus see ei segaks teisi treenijaid. Treeningpäevik ja joogipudel näiteks aseta aknalauale, spordikott aseta kohta, kus ei ole võimalik treenida ja ei blokeeri liikumist (laua alla, nurka vms).

Kasuta vahendeid õiges kohas

  • Kui tahad teha klassikalist tõstmist, siis tee seda tõstepõrandal.
  • Ära hoia kükipuuri kinni selleks, et treenida trapetsit või biitsepsit.
  • Ära poseeri peegli ees, kui teine inimene tahab sealt oma tehnikat jälgida.

Piira aeroobse masina kasutamist

Kui ei ole eraldi aeroobse treeningu ala, siis ära üle 15 minuti seda kasuta, sest see on mõeldud soojenduse tegemiseks!

Head treenimist ja mõistvat suhtumist teiste treenijate vastu! Kui keegi neid reegleid ei tea, siis tutvusta neid talle.